Pierwsza aktualizacja to:
- uruchomienie podstawowych funkcji z niewielką pomocą jQuery
- niewielkie zmiany w HTML i CSS
Serce aplikacji to około 30 wierszy w app.js wewnątrz obiektu jQuery
który tak naprawdę jest skrótem dla$( function(){} );
$( document ).ready( function()czyli funkcji wydarzenia ready dodanego do obiektu jQuery stworzonego z obiektu document.
{
} );
W pierwszej części funkcji znajduje się deklaracja wszystkich moich zmiennych.
var
$editor = $( '#editor textarea' ),
$console = $( '#console div' ),
$run = $( '#run' ),
msgs = [],
code,
result,
run = function( e )
{
e.preventDefault();
code = $editor.val();
msgs.push( 'code: ' + code );
try
{
msgs.push( 'success: ' + eval( code ) );
}
catch( e )
{
msgs.push( 'error: ' + e );
}
$console.html( msgs.join( '<br />' ) );
};
$editor = $( '#editor textarea' ),Są one ponad to oznaczone znakiem dolara dla wyróżnienia w skrypcie.
$console = $( '#console div' ),
$run = $( '#run' ),
Ostatnia zmienna to deklaracja funkcji wykonywanej po uruchomieniu kodu z Edytora.
$run.on( 'click', run );On to nowa metoda obiektu jQuery wprowadzona wraz z wersją 1.7. Działa podobnie do starszych: live, delegate, czy bind. Pierwszy argument to nazwa wydarzenia (event), drugi to wykonywana funkcja.
Parametr e wewnątrz funkcji run to obiekt wydarzenia, gdyby nie zapis
e.preventDefault();po wciśnięciu przycisku wykonywała by się domyślna akcja, czyli przeładowanie strony. Kolejne linie to pobranie kodu użytkownika, oraz dodanie go do tablicy komunikatów
Blok try/catch służy na wykonaniu odpowiedniej reakcji zgodnie z tym czy kod został poprawnie wykonany.code = $editor.val();msgs.push( 'code: ' + code );
Ostatnia linia to wyświetlenie zgromadzonych komunikatówcatch( e )
{
msgs.push( 'error: ' + e );
}
Takim o to sposobem mamy prosty edytor JavaScript.$console.html( msgs.join( '<br />' ) );
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz