czwartek, 17 listopada 2011

FireBug - najlepszy przyjaciel web developera

Największym atutem Mozilla Firefox dla web developera jest FireBug, narzędzie na tyle duże, że jest rozszerzalne dzięki własnym dodatkom. Jeśli nie przeglądaliście jeszcze ich listy na stronie FireBug`a (aktualnie jest ich 58!) i Mozilla Dodatki to najwyższy czas. Poniżej opisuję tylko te, które po dłuższym używaniu przypadły mi do gustu.





CSS Usage

Wskazuje nieużywane reguły CSS.

Mozilla Dodatki


FirePath

Umożliwia inspekcję DOM z użyciem selektorów XPath, CSS i Sizzle.

Strona, Mozilla Dodatki



FireQuery

Dodaje wsparcie dla biblioteki JavaScript jQuery.

Strona, Mozilla Dodatki


FireRainbow

Podświetla składnię JavaScript.

Strona, Mozilla Dodatki


friendly bug

Upiększa FireBug.

Mozilla Dodatki


Przygotowanie tego wpisu było dla mnie dobrym pretekstem do lepszego poznania dodatków do FireBug`a i przy tej okazji usunąłem kilka: AceBug (nie używałem), FireFontFamily (nie działał), Inline Code Finder (nie używałem). Za to zainteresowałem się nowymi m.in.: FirePHP, FireLogger i PageSpeed, które muszę jeszcze przetestować nim opiszę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz